استفاده مسافران نوروزی از قطار افزایش یافت – رودخانه و اخبار آب و هوا

خبرگزاری ایلنا: معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه میزان رشد جابه جایی مسافران نوروزی از حمل و نوقل ریلی به ۹ درصد رسید، گفت: میزان میانگین تاخیر حرکت قطار در ایام نوروز ۹۷ از مبدا زیر ۱۸ ثانیه و رسیدن قطار به مبدا ۲۴ دقیقه ثبت شده است
وی افزود: برای ایام پیک امسال ۴ هزار و ۸۴۰ رام قطار در نظر گرفته شده بود که نسبت به ایام مشابه در سال گذشته رشد ۱۵٫۷ درصدی داشت. همچنین برای جابه جایی مسافران در این ایام،یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر صندلی ایجاد شده بود که این بخش هم نسبت به سال گذشته با رشد ۱۳٫۸ درصدی مواجه بود.

موسوی با اشاره به افزایش کیفیت ناوگان مسافری تاکید کرد: در سنوات گذشته راه آهن نسبت به خروج ناوگان فرسوده و بی کیفیت اقدام کرد به طوری در سال های ۹۵ و ۹۶ ناوگان مسافری بالای ۴۵ سال و بالای ۳۰ سال از رده خارج شدند.

خبرگزاری ایلنا: معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه میزان رشد جابه جایی مسافران نوروزی از حمل و نوقل ریلی به ۹ درصد رسید، گفت: میزان میانگین تاخیر حرکت قطار در ایام نوروز ۹۷ از مبدا زیر ۱۸ ثانیه و رسیدن قطار به مبدا ۲۴ دقیقه ثبت شده است.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه تا شب گذشته آمار جابه جایی مسافران نوروزی از طریق حمل و نقل ریلی به یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر رسید، گفت: تا کنون جابه جایی مسافران از طریق راه آهن در نوروز امسال نسبت به ایام مشابه در سال گذشته رشد ۹ درصدی داشته است.

این مقام مسئول افزود: تمام بلیت برخی از مسیرهای پرتردد در همان روزهای اول پیش فروش از سوی مردم خریداری و ظرفیت تمام واگن ها برای این مسیرها کامل شد.

**رشد بیش از ۱۵ درصدی تعداد قطارهای مسافری برای نوروز ۹۷

**میانگین تاخیر حرکت قطار از مبدا به زیر ۱۸ ثانیه رسید

**رشد ۹ درصد جابه جایی مسافران از طریق حمل و نقل ریلی

وی با اشاره به مسیرهای پرتردد ریلی در ایام پیک نوروز گفت: بیشترین تردد قطار از ۲۸ شهر به مقصد مشهد بوده است و در میان این شهرها بیشترین در تردد قطار در مسیر تهران- مشهد و بالعکس بوده است.

میرحسن موسوی با تشریح عملکرد راه آهن در بخش مسافری در ایام پیک سفرهای نوروزی گفت: پیش فروش بلیت‌های نوروزی قطار از پانزدهم و شانزدهم بهمن ماه سال گذشته آغاز و امکان پیش فروش اینترنتی و حضوری بلیت قطار نوروز ۹۷ فراهم بود که در این بازه زمانی ظرفیت مسیرهای پر تردد در برخی از مسیرها قبل از شروع سفرهای نوروزی تکمیل شد ولی در برخی از مسیرها در ایام نوروز هم امکان خرید بلیت وجود داشت.

موسوی با تاکید بر اینکه با افزایش تعداد ناوگان‌ها و مدیریت سفر از سوی مردم امسال کمتر از سال‌های گذشته با کمبود عرضه بلیت در بازار مواجه بودیم ، ادامه داد: این طبیعی است که در برخی از ایام پیک سال نسبت به سایر روزها به دلیل افزایش تقاضا با کمبود عرضه بلیت در برخی از مسیرها مواجه شویم.

وی با تاکید بر افزایش تقاضای مردم برای استفاده از ناوگان با کیفیت و قطارهای ۵ ستاره در نوروز ۹۷ اظهار داشت: برخی از تقاضاها تنها یک بار در سال صورت می گیرد بنابراین مسافران ترجیح می دهند در ازای پرداخت هزینه بیشتر به قطارهای با کیفیت تری دسترسی داشته باشند.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه میانگین تاخیر در رسیدن به مقصد در سال گذشته ۲۹ دقیقه بوده است، گفت: متوسط زمان تاخیر قطارها در رسیدن به مقصد در ایام نوروز امسال ۲۴ دقیقه بوده است که این عدد هم نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: اما در برخی از مسیرها هم تا دقایق آخر ظرفیت فروش بلیت برای مسافران موجود بود.

**خروج بیش از۶۳۰ قطار فرسوده از مدار در دو سال گذشته

موسوی ادامه داد: این موضوع به میزان سفر مردم بر می گردد از آنجایی برخی از مردم تنها یک بار در سال از طریق قطار سفر می کنند بنابراین ترجیح می دهند به خدمات با کیفیت تری دسترسی داشته باشند.

وی همچنین درباره میزان تاخیر حرکت قطارها در ایام نوروز ۹۷ اظهار داشت : طبق آخرین گزارشات، متوسط تاخیر حرکت قطارها از مبدا زیر ۱۸ ثانیه بوده است که این رقم در مدت مشابه درسال گذشته ۲۰ ثانیه ثبت شده است.

معاون مسافری راه آهن افزود: در این دو سال ۳۵ واگن بالای ۴۵ سال و ۲۸۴ واگن بالای ۳۰ سال از رده خارج شد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *